EGY PIHE AZ EZER SZÖSZ KÖZÖTT

CSÖRGE SZABOLCS JÓZSEF BLOGJA FOTÓZÁSRÓL ÉS EGYEBEKRŐL KÖNNYEDÉN

- 52. OLDAL -

WTF, GOOGLE PAJTÁS?!

Bár még javában költöztetem a domaineket, egy hirtelen felindulásból elkövetett blogpost jön. A dolog úgy áll, hogy az egyik domainemet a Google kizárta egy hónapra a keresésből. Indok: a keresési kulcsszavak (html meta) előfordulnak az oldal szövegében. WTF?! Írnak egy bicskanyitogató levelet, amiben mindezt rendkívül kedvesen közlik (kénytelen vagyunk, úgy határoztunk -- imádom ezt a testületiségre utaló szófordulat-halmazt), amiben persze semmilyen válaszlehetőség nincs. Se egy név, hogy Gipsz Jakab, Kiss János, Nagy Jolán, se egy emailcím (a feladó: noreply@google.com -- naköszi), se egy hivatali beosztás... Pajtások, szerintetek kit lehet értesíteni Magyarországon Google-ügyben? Az amik velünk biztos nem foglalkoznak, a Google hazai leányvállalatának pedig az a hivatalos álláspontja, hogy az ügyfelek ne akarják elérni a Google-t (indoklás: mert az hatalmas erőforrást igényelne), ehelyett a Google majd elér bennünket, ha akar valamit. Most nagy kedvem lenne a Google-nél valakinek - szokásaimtól eltérően - a kultúra határain túlmutatva is megmondani a frankót.

 PIHE, web témakörben

PHOTOSHOPÁS

Most fejeztem be laza 80 fotó retusálását (színhőmérséklet, árnyalatok, telítettség, kontraszt, torzítás, vignettálás, kromatikus aberráció, vágás, satöbbi - fél óra / fotó sebességgel), amit abból a múlt hét szerdán egy kerek nap alatt a Prestige Towers öt lakásában ellőtt 500 darab RAW fájlból sikerült kinyerni. Ezekben főleg az a vicces, hogy frankón üres lakások, aminek a felében még a konyhabútor is dobozolt állapotban hever nagy kupacban a nappali közepére hányva. Enyhén émelyeg a gyomrom, ha ránézek a Photoshop ikonjára, pedig még itt van 150 darab retusálásra váró kép, amit a bátyám katalógusa / prospektusa számára készítettem... És még nem fejeztem be a Híres Galériák számára készített fotóanyagot sem... nagyjából lehet elgondolásotok, hogy mennyit aludtam az utóbbi napokban. Tegnap azért sikerült még félholt állapotban az Akirát is megnézni - ami meglepő módon a magyar közszolgálatiból folyt kifelé. Persze lehet, hogy könnyebb lenne az élet egy ultra nagylátószögű objektívvel, amit direkt épületfotóra találtak ki és mondjuk minimálisan torzít, de a Sigma 10-20mm-et elvetettem (túl sok negatív visszhang a Sigma QC-ról), az SMC Pentax 12-24mm F/4 pedig méregdrága ahhoz, hogy egyelőre ilyesmit válogassak be az arzenálba. Persze ez nem panasz, sőt! -- nagyon örülök, hogy ilyen pörgés van, arról nem is beszélve, hogy a héten még szervert is költöztetünk (illetve az Ultrabay költöztet, én csak adatot mozgatok), így elképzelhető, hogy ideig-óráig nem lesz blog. Ha még jövő héten életben vagyok (bár már érezhetően supportál a backgroundból egy celsiusban alig kimutatható erősségű influenza), akkor írok arról, hogy milyen változtatásokat szeretnék eszközölni a csorge.hu berkein belül. Semmi drasztikus persze, éppen csak lelövöm a blogot innen. ;o)

For Modern Investments by Szabolcs Csörge. Property of Modern Investments Ltd, 2008.

 PIHE, fotó témakörben

PICLENS

Az este folyamán, a már szokásos esti programmá fajult retusálás közbe szúrt pár perces pihenő közepette Pala ajánlására rátaláltam a PicLens nevű 3D Firefox bővítményre: instant get, Pajtások! Kedvenc képes oldalainkat (Flickr, Google images, DeviantArt, satöbbi) pillanatok alatt egy csili-vili (Számalkos játszótársaim kedvéért illik ideszúrnom a "pörgő-forgó" jelzőt is) teljes képernyős varázslattá változtathatjuk. Windowsra is! Piclens.com



 PIHE, flickr témakörben

SUCH A PERFECT DAY

Az utóbbi két hétvégén már lehetett érezni, hogy a tavasz kezd valamiféle diszkrét erőszakot elkövetni a februárhoz képest egyébként elég hihetetlen időjáráson, így én is hagytam magam előrángatni a barlangomból: múlt héten laza bemelegítés gyanánt a Margitszigeten kalandoztunk, amit ma a Budakeszin található vadasparkban nyomattunk le a teljesség kedvéért. Az állatok roppant emberségesen viseltettek az emberszabásúak állatságai iránt, miszerint egyetlen kéz se került leharapásra és csak a muflonok voltak annyira sértődékenyek, hogy egy destruktív hangulató embergyerek Richter-skálán mérhető tombolásától hátraarcot tolva a legszebb felüket mutassák nekünk: ebből is erősen kitűnik, hogy hasonló helyeken érdemes kivárni azt a pillanatot, amikor egyfelhasználós környezetté alakul egy-egy állat (ez sokszor elég hiú remény alakjában látszik manifesztálódni). Az abszolút kedvencek a bejegyzés alá szúrt nagy képen is látható mosómedvék voltak, akik a tavaszi punnyadást jelezve csak a tappancsaikat kilógatva kívánták jelenlétükkel emelni ennek a tényleg tökéletes napnak a fényét.

 PIHE, minden más témakörben

TÍZEZER

Sikerült begyűjteni a Többiek fotóit a tegnapi eseményről - nagy köszönet Zsonak, Rönonak és iZyznek -, ezeket megtekinthetitek az előző bejegyzésben. Ahol nem szerepel az elkövető neve és hivatkozása, az saját fotózmány.

Közben a főoldalam letöltés-számlálója átpördült a 10,000-es határon és bár ennek nagy részét az egyik legutóbbi, K20D-ről szóló írásom hozta (egy hét alatt másfél ezer letöltés, a Google tíz első magyar helyezettjében szerepel), nekem mégis hatalmas szó. Egyszóval köszönet a hozzászólóknak, olvasóknak és a képküldőknek. Nektek, Neked.

 PIHE, blog.csorge.hu témakörben

AZ OLASZ MELÓ

Nagy társasággal beülni egy kisebb vendéglőbe és megpróbálni túlharsogni a másikat mindig az exhibicionizmus olykor cseppet sem felszabadult önkifejezésbe mártott változatával párosul. Ha ez a társaság ráadásul egy rakás fotóbarátből (-őrültből) áll az elvakultabb fajtából, ez a perverzió szinte büntetendővé válik. Tegnap este ezt a tényállást bizony elég erősen sikerült kimerítenie tizen-huszon nagyrészt flickres emberkének egy Alkotás utcai olasz étteremben - köszönet a nagyszerű ötletért és szervezésért Zsonak. Igazából nagyon jó volt találkozni: már csak azért is, mert ilyenkor mindig új arcokat ismer meg az ember, aztán persze ki-ki eldönti, hogy kivel akar újra találkozni. Ahogy elnéztem, a vendéglátóipar jeles képviselői kevésbé akarnak bárkit is viszontlátni, aki az asztalnál fényképezőgépre csak emlékeztető tárgyat is elővett. A matematika iránt kicsit fogékonyabb Pajtások könnyedén ábrázolhatták volna a társaságot egy halmazábrán is, de mivel szeretnék rendkívül diszkrét maradni, ezért én nem húznék meg semmilyen, csak köszönőviszonyi téren egymáshoz közelítő ábrákat - inkább szóljon itt pár fotó a saját termésből (összesen ennyi képet sikerült csinálni -- illetve van még kettő darab, amit a sajtfélék miatti kollegialitás okán nem kívánok Pearline-ról közzétenni), később igyekszem mindenkiét elkérni, feltölteni. Remélhetőleg következő alkalommal mindenki tud beszélgetni mindenkivel.

(Széljegyzet: valamit benéztem a blogom kódjában, a bejegyzésekhez csatolt fotók a "gyorshivatkozás" címről nem jelennek meg -- helyette ajánlom a "permalink" címet, amin viszont prímán működnek. Köszi a megértést.)

 PIHE, flickr témakörben

A SEATTLE-I SRÁCOK (ISMÉT) TUDNAK VALAMIT

Seattle-ben másodjára rendeztek flickr / strobist találkozót (itt az első), immáron kicsit feljavított létszámmal: mintegy ötven fotós és modell lézengett egy hangárba zsúfolva, fényképezőgéppel és egyéb fényszerszámokkal ugrálva és szaladgálva, magukat jól érezve és utána persze együtt sörözve. Csütörtökön lesz ismét flickr találkozó itthon is: igaz, mi egy olasz éttermet szállunk meg a fővárosban, elsősorban a kulináris élvezetekre koncentrálva. Addig íme a második videó Seattle-ből.


 PIHE, fotó témakörben

K10D KÉPERNYŐ KALIBRÁLÁS

Mint írtam korábban, a K10D (és gyanítom, hogy ugyanez a helyzet a K100D / K110D-vel is) ragyogó kijelzője szemkápráztató színeket és fényeket varázsol az erősen aláexponált fotókból is. Ez nem is zavarna túlságosan, ha a képeket csak az LCD-n mutogatnám és ha a gép előtt nem ütne agyon a guta, amikor letöltöm a memóriakártyáról a képeket, látva, hogy mindent beborít a fene nagy setétség a monitoron. Pénteken turkáltam kicsit a gép menüjében, és a következő - primitív egyszerűségű - megoldást találtam a gondra: az LCD fényességének csökkentésével sikerült pár tesztkép után belőni, hogy hol kapjuk a végeredményhez legjobban közelítő kijelzést. Ehhez tegyük a következőt: a Set-up című fülön keressük meg a Brightness level opciót és a csúszkát állítsuk -3 értékre, ezután a Playback fülre lapozva az első pont a Playback display, ahol tegyünk egy pipát a Bright / Dark area után. Így ha mégis alá / vagy fölé lövünk, visszanézve a képeket sárga vagy piros kiemeléssel jelzi a fényképezőgép, hogy nem teljesen százas a fotónk. Ez a technika természetesen a helyes exponálást nem oldja meg helyettünk, de legalább már van mihez tartani magunkat.

 PIHE, fotó témakörben

K20D, K200D: MÁR HIVATALOSAN IS

Frissítve: 2008. január 24.

Elérkezett a várva várt nap, a Hoya végre nyilvánosságra a Pentax sorsának további alakulását két ráncfelvarrott fényképezőgép képében. Mivel én is csak a híreket ismerem, legyen itt egy kis kedvcsináló a sajtóanyagból. Érdemes összehasonlítani a kívánságlistámat a gépekkel kapcsolatban. :o) Bár a K20D még mindig nem prosumer kategória, de nagyon közel áll hozzá. Jöjjön a lista, Pajtások -- a kép után katt a Tovább gombra.


Tovább...

SIGMA 105MM F/2,8 EX DG MACRO

Az alcím lehetne ez is: "keresetlen szavak". Tudom Pajtások, hogy nehéz elhinni, de nem én vagyok mostanában cinikusabb az átlagnál (lásd néhány előző bejegyzést) -- ez az üveg elég vegyes érzelmeket váltott ki belőlem, így nem ígérem, hogy mellőzni fogok néhány rosszindulatúbb megjegyzést. Egyrészt szeretném előre jelezni, hogy nem fogok ezer képet mutatni: fotósok szerte a világon ezt az objektívet választják, ha komoly makrózásról van szó (léteznek alternatívák persze: Nikon 105mm, Canon 100mm, Pentax 100mm, Panagor 90mm - de ez a Sigma obi talán a legkeresettebb third-party lencse) és ez szerintem többet mond ezer fotónál.


Tovább...

Ha van kedved és időd, kérlek olvasd el a többi bejegyzést is.

« Vissza   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   Előre »