EGY PIHE AZ EZER SZÖSZ KÖZÖTT

CSÖRGE SZABOLCS JÓZSEF BLOGJA FOTÓZÁSRÓL ÉS EGYEBEKRŐL KÖNNYEDÉN

- 51. OLDAL -

PENTAX: KÖZÉPFORMÁTUM HELYETT FULL-FRAME

A hét legnagyobb újsága a Pentax házatájáról mindenképpen a középformátumú digitális fejlesztésük, a 645D projekt felfüggesztése volt. A még 2005-ben bemutatott 30 megapixeles Kodak CCD-vel szerelt gép a Pentax 645 N II-őt hivatott volna leváltani és a Pentax kihangsúlyozta bár, hogy nem leállításról van szó, mégis olybá tűnhet, hogy most valami egészen másra összpontosít a gyár. (Azóta persze a Kodak sem gyárt nagyméretű érzékelőt).



A PentaxLife a tegnapi nap folyamán azt találta írni, hogy a fejlesztők átcsoportosítása egy teljes Leica képkockával megegyező méretű szenzorral szerelt váz megalkotása miatt vált szükségessé és a K20D-ben megjelent, Samsunggal közös fejlesztésű CMOS szenzor ezt még akár indokolhatja is, ha nagyon meglódulna a fantáziám. Ha ez tényleg így van, és a Pentax egy full frame géppel kíván betörni a prosumer kategóriába, akkor nagyon kiváncsi leszek, hogy mit fog kezdeni a szép számú DA és DA* lencsével, amit a K10D megjelenése óta dobott piacra, tekintve, hogy ezek APS-C mérethez készültek. Ha arra gondolok, hogy a Nikon a D3-mal állt át a full frame érzékelőre és azt a sok tucatnyi DX objektívot félresöpörte emiatt, akkor azt kell mondanom, hogy nem lehetetlen, hogy a Pentax előáll egy új optikai palettával is.

Csak egy röpke beszúrás álljon itt: mivel elég nagy félreértés volt a "digitális tükörreflexes gépek számára" címke ügyében, pár hete leteszteltem három objektívvel (Pentax-A 50mm, Pentax DA 18-55mm és Sigma 28-135mm), hogy ugyanazon a gyújtótávolságon (50mm volt a választott) a DA üvegek mutatnak-e eltérést -- és nem mutattak. Tehát a digitális SLR gépek számára fejlesztett objektívek mindössze annyiban térnek el a teljes méretű kört rajzoló társaiktól, hogy csupán az APS-C érzékelőt fedik le, a gyújtótávolság általi torzítás viszont nem változik. Ez csupán elméleti matematika volt eddig is, hiszen a DA objektívek gyújtótávolsága nem szükségszerűen az, mint ami rájuk van írva. :o)

Egy biztos: ha a Pentax full-frame vázat fejleszt, akkor a régi objektívek ára megint szép magasan fog szárnyalni, mint annó a K10D megjelenésekor - ám a legendás régi üvegek ma is rettentő drágák tudnak lenni.

Bár hivatalosan csak a hónap végén érkeznek hazánkba az első darabok, elképzelhető, hogy a közeljövőben lehetőségem lesz egy K20D vázat kipróbálni és megmutatni Nektek, illetve elmondani tapasztalataimat róla. Nem célom átalakulni Pentax bloggá, mégis most már sorozatban elsőként tudok hírt adni Pentaxos infókról magyarul és erről a szokásomról a jövőben sem kívánok lemondani. :o)

 PIHE, fotó témakörben

MARADJ ÉHES, MARADJ BOLOND

Bár nem a Stanfordon végeztem, de nem is voltam ilyen diplomaosztó szónoklatnak fültanúja. Pajtások, ha van egy kis időtök, nézzétek végig Steve Jobs beszédét - igazán érdemes a benne felvetett gondolatok miatt. Köszönet Igrisnek, hogy bloggolta és eFinek, hogy lefordította.

 PIHE, minden más témakörben

BLOG.CSORGE.HU

Kedves Pajtások, kérlek, hogy updateljétek a könyvjelzőiteket: a http://www.csorge.hu cím helyett mától a http://blog.csorge.hu cím használatos (a héten a böngésző még automatikusan átirányít). Az RSS feed-del még hadilábon állok, itt előfordulhat némi kiesés. Előre is köszönöm a türelmet. Bloghegesztés rulez. :o)

 PIHE, blog.csorge.hu témakörben

BLOGVÁLTOZÁS

Kedves Blogolvasó Pajtások! Mint arra korábban már utaltam, görbe szájjal tudatom, hogy a csorge.hu blog pár héten belül a http://blog.csorge.hu http://www.csorge.hu címen megszűnik létezni (és ezzel gyakorlatilag a legnagyobb változás következik be kicsiny honlapom másfél éves fennállása óta) -- de hogy ne legyen rossz szájíze a dolognak, a http://blog.csorge.hu címen fogom folytatni a Nektek köszönhetően egyre nagyobb népszerűségnek örvendő verbális és vizuális kalandozásaimat. A változás hátterében egy új honlap áll, ami terveim szerint két héten belül elfoglalja a csorge.hu-t, és ezzel egyidőben mozdul el a blog is az új címre. De erről majd később szólnék terjengősebben. ;o) Az RSS feedekkel táplálkozó Pajtásokat kérem, hogy olvasóikat állítsák át a http://blog.csorge.hu/streams/posts.xml címre. Ez elvileg már e post írásakor is él. Megértésetek köszönöm és remélem, hogy a blogot továbbra is olvasni fogjátok - valamint bízom az új honlap sikerességében is.

Közben igyekszem postolni, bár közel sem annyi jut ide, mint amennyit szeretnék. Ebben főleg a munka a ludas - engesztelésül álljon itt két fotó a legutóbbi shootingról. Jó hétvégét Mindenkinek!



 PIHE, blog.csorge.hu témakörben

EGY HOSSZÚ NAP KÉPEI

Ma elég hosszú és bosszús napom volt, majd egyszer talán elmesélem Nektek. Már a délelőtt is elég rohanósra sikeredett, de a délután mindent vitt. A nap végére még sikerült nyomorítani egy ismételt esti fotózást a Duna két partján (a feeling azért nem volt igazi): a Battyhány térről indultam és betévedtem a Műgyűjtők éjszakájára is. Utóbbival kapcsolatban nagyon haragudtam magamra, mert az alig megvilágított utcában kellett volna egy nagy fényerejű objektívvel hadonásznom, és az F/2,8-as Sigmát valami csoda folytán otthon felejtettem (pedig soha nem veszem ki táskából - az előző blogpost képei miatt viszont előlmaradt), így csak F/4 volt a legnagyobb rekeszem. Ellenben a rossz érzés, hogy folyton megbámulnak amikor fényképezőgéppel mutatkozom, most kicsit alábbhagyott: szinte minden második embernél volt valamilyen célszerszám. Ostoba fotósok. :o)





 PIHE, magánügy témakörben

ELADÓ: SMC PENTAX DA 18-55MM F/3,5-5,6 AL

Eladó egy darab, kifejezetten digitális (APS-C szenzorméretű) gépekhez készült SMC Pentax DA 18-55mm F/3,5-5,6 AL I fémmagos objektív, dobozában, minden kiegészítőjével (első és hátsó sapka, szirom alakú napellenző). Az üveget alig több, mint fél éve vettem újonnan - teljesen sérülésmentes, kiváló mechanikai és optikai állapotban van. A bajonett körül láthatóak a rendeltetésszerű használatból eredő nyomok, de ezek csupán azt jelzik, hogy az objektív sűrűn volt használva. Az alábbi fotókon az eladásra szánt konkrét termék látható (kérésre teszek ki full-res fotókat). Az eladás 2008 március 10-től esedékes, de az első komoly érdeklődőé a termék.

Az objektív adatlapja piaci árral együtt ide kattintva tekinthető meg.

Ajándékba adok egy darab, 3000 forint értékű M52-es Hoya UV szűrőt is. Az eladás oka: amire használnám, oda a 18mm már kicsi és már úton van egy Sigma 10-20mm-es utód. Ezzel az objektívvel készült fotóim megtalálhatók ezen a webcímen: http://www.flickr.com/photos/pihe/tags/1855mm/.

A termék kipróbálható személyesen Budapesten előzetes megbeszélés alapján. Érdeklődni itt, vagy a szabolcs kukac csorge pont hu e-mail címen.

Ára: 20.000 Ft (mivel az ár az ajándék szűrővel együtt erősen jelképes és messze alulmarad a valós érték alatt, ezért az összeg fix)





 PIHE, fotó témakörben

BUDAPEST BY NIGHT

Tegnap (tekintve, hogy e sorok írásakor már fél órája átléptünk a bűvös tegnapmaholnap választóvonalon), kihasználva a mesés időjárási viszonyokat, munka után felkaptam a fényképezőgépet, az állványt és - teljesítve egy megrendelést - kirohantam fotózni a pösti éccakába. Pajtások, ezer éve voltam utoljára sötétedés után sétálni a városban (rendszeresíteni fogom), így élményszámba ment az, amit kényelmesen belesüppedve a kocsi ülésébe nem lehet érzékelni: a tereken emberek, kutyát sétáltatók vagy távirányításos autókkal játszók hada, a parkokban szerelmesek szinte szabályos alakzatban elszórva. A koripályán szó szerint tömeg -- és mindez pár perccel hétfő este tíz óra után! Ami a képeket illeti, született pár jópofa dolog, például összeférceltem egy 11.000 pixel széles panorámát a Hősök teréről, de eljátszottam az éjszakai világítás által létrejött alakzatokkal a Felvonulási téren és Károlyi szobrával a Kossuth téren is - többnyire azonban, kicsit majmolva a külhonból idetévedt egyedeket (akiknél továbbra is dívik az, hogy az Országházat vakuval kell fotózni... mintha amellett a párezer wattnyi reflektor mellett meg persze a távolság dacára még kellene a legfeljebb kilences kulcsszámú fényszerszám villanása), túristafotók kerültek elő a memóriakártyáról itthon. Álljon itt néhány mutatóban, a többi majd úgyis lesz flickr-en. :o)









 PIHE, fotó témakörben

BOROTVÁLÁST, PITÉT?

Mielőtt két filmélményről adnék számot, álljon itt egy gyors blogupdate. A költöztetés miatt nem működik egyelőre az RSS feed (hetekkel ezelőtti állapotot mutat), ezért elnézést kérek. Javítás folyamatban.

Péntek este megnéztük Tim Burton új elvetemülését - az igazából feldolgozásnak számító gyilkos Sweeney Todd legendájára épülő alkotást -, így gyakorlatilag napra pontosan tudom megmondani életem azon töréspontját, amikor végleg letettem arról az elgondolásról, hogy Burton úr valójában normális. Ez a felismerés úgy szegez beretvát a moziszékben ülők torkához, mint ahogy a Fleet street démoni borbélya (Johnny Depp) is tette a filmvásznon, mialatt halomra gyilkolja a hozzá betérőket ebben a fröcsögő, vérben tocsogó, brutális keretbe foglalt, a hallójáratokra és a vizuális érzékelésre egyaránt iszonyat eredeti hatásvadászattal nézőket letámadó gyönyörű, érzékeny-féltékeny szerelmi ötszögről alkotott musicalben. Mint ahogy Burtontől A halott menyasszony után már megszoktuk, ez is éneklős darab, a szokásosnál is több morbid humorral, amelynek alapjául szolgáló, már-már unalomig ismert hazatérő és bosszút forraló hős történetének lehelletfinom túlexponálása fűszerez érett vérvörössé. A brit filmgyártás élő nagyjainak felvonultatása már tényleg csak hab ezen a húscafatos tortán: Depp, Bonham Carter, Rickman, Spall, Kelly - hogy csak az első pár eszembe jutó nevet említsem. Általában évente egyszer van olyan film, ami mély nyomokat hagy bennem (utolsó ilyen a 300 volt) -- 2008-ban már nem is nagyon érdemes moziba menni.


Nem így a Paprika! Nem a csípősebb, inkább a beszívottabb változatból -- nagyjából ez lehet a legjobb szó Satoshi Kon anime-jára, amit alig két éve termelt ki magából a nagy nippon mangagyár és amelynek megtekintésére a szombat délutánt választottuk. Az alapsztori kicsit csavartabb csak, mintha összegyúrnánk A sejtet, Babits Gólyakalifáját és a Mátrixot: álom az álomban, egymás tudatában turkáló skizonfrén kutatók, a másság kiemelése a tömegből és persze az elhagyhatatlan főhősnő, akiről elhagyhatatlanul hullik le diszkréten az egyik főgonosz kezétől a ruha (akiről persze kiderül, hogy tulajdonképpen szerelmes a hősnőbe). Csak kötélidegekkel rendelkezőknek, akik eleget aludtak a DVD kicsomagolása előtt.

 PIHE, minden más témakörben

WTF, GOOGLE PAJTÁS?!

Bár még javában költöztetem a domaineket, egy hirtelen felindulásból elkövetett blogpost jön. A dolog úgy áll, hogy az egyik domainemet a Google kizárta egy hónapra a keresésből. Indok: a keresési kulcsszavak (html meta) előfordulnak az oldal szövegében. WTF?! Írnak egy bicskanyitogató levelet, amiben mindezt rendkívül kedvesen közlik (kénytelen vagyunk, úgy határoztunk -- imádom ezt a testületiségre utaló szófordulat-halmazt), amiben persze semmilyen válaszlehetőség nincs. Se egy név, hogy Gipsz Jakab, Kiss János, Nagy Jolán, se egy emailcím (a feladó: noreply@google.com -- naköszi), se egy hivatali beosztás... Pajtások, szerintetek kit lehet értesíteni Magyarországon Google-ügyben? Az amik velünk biztos nem foglalkoznak, a Google hazai leányvállalatának pedig az a hivatalos álláspontja, hogy az ügyfelek ne akarják elérni a Google-t (indoklás: mert az hatalmas erőforrást igényelne), ehelyett a Google majd elér bennünket, ha akar valamit. Most nagy kedvem lenne a Google-nél valakinek - szokásaimtól eltérően - a kultúra határain túlmutatva is megmondani a frankót.

 PIHE, web témakörben

PHOTOSHOPÁS

Most fejeztem be laza 80 fotó retusálását (színhőmérséklet, árnyalatok, telítettség, kontraszt, torzítás, vignettálás, kromatikus aberráció, vágás, satöbbi - fél óra / fotó sebességgel), amit abból a múlt hét szerdán egy kerek nap alatt a Prestige Towers öt lakásában ellőtt 500 darab RAW fájlból sikerült kinyerni. Ezekben főleg az a vicces, hogy frankón üres lakások, aminek a felében még a konyhabútor is dobozolt állapotban hever nagy kupacban a nappali közepére hányva. Enyhén émelyeg a gyomrom, ha ránézek a Photoshop ikonjára, pedig még itt van 150 darab retusálásra váró kép, amit a bátyám katalógusa / prospektusa számára készítettem... És még nem fejeztem be a Híres Galériák számára készített fotóanyagot sem... nagyjából lehet elgondolásotok, hogy mennyit aludtam az utóbbi napokban. Tegnap azért sikerült még félholt állapotban az Akirát is megnézni - ami meglepő módon a magyar közszolgálatiból folyt kifelé. Persze lehet, hogy könnyebb lenne az élet egy ultra nagylátószögű objektívvel, amit direkt épületfotóra találtak ki és mondjuk minimálisan torzít, de a Sigma 10-20mm-et elvetettem (túl sok negatív visszhang a Sigma QC-ról), az SMC Pentax 12-24mm F/4 pedig méregdrága ahhoz, hogy egyelőre ilyesmit válogassak be az arzenálba. Persze ez nem panasz, sőt! -- nagyon örülök, hogy ilyen pörgés van, arról nem is beszélve, hogy a héten még szervert is költöztetünk (illetve az Ultrabay költöztet, én csak adatot mozgatok), így elképzelhető, hogy ideig-óráig nem lesz blog. Ha még jövő héten életben vagyok (bár már érezhetően supportál a backgroundból egy celsiusban alig kimutatható erősségű influenza), akkor írok arról, hogy milyen változtatásokat szeretnék eszközölni a csorge.hu berkein belül. Semmi drasztikus persze, éppen csak lelövöm a blogot innen. ;o)

For Modern Investments by Szabolcs Csörge. Property of Modern Investments Ltd, 2008.

 PIHE, fotó témakörben

Ha van kedved és időd, kérlek olvasd el a többi bejegyzést is.

« Vissza   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   Előre »