EGY PIHE AZ EZER SZÖSZ KÖZÖTT

CSÖRGE SZABOLCS JÓZSEF BLOGJA FOTÓZÁSRÓL ÉS EGYEBEKRŐL KÖNNYEDÉN

- 35. OLDAL -

NÉGYESMETRÓS MINIMÁL

Elhatároztam, hogy kicsit nagyobb hangsúlyt fektetek a fotóblogos vonalra és a kevésbé jól sikerült képeket is megosztom- ezért a dömping mostanában (sőt, tervezem, hogy az archívumból is csemegézek majd). Munka után ma sikerült kiszabadulni az Etele térre, ahol Füzesi András márkatárs volt szíves a kezembe szomorítani egy 600mm-es Sigma tükörobit. Más szavakkal: fotóblog máról.



Négyes metró építkezés, Etele tér

Pentax K10D @ ISO 800, 1/500 + Sigma 600mm F/8

 PIHE, fotó blog témakörben

THE WHITE STRIPE



Bezárva / Fehérsugaras portré (Enclosed / The White Stripe)


Nagyon szépen köszönöm Julcsinak a kitartást (ismételten). :o) Ti pedig, Pajtások, kérlek szóljatok rám, ha már nagyon unjátok a fényjátékos portrékat, mert akkor megpróbálok leszállni a témáról. :o)

 PIHE, fotó blog témakörben

MATTÜVEG-CSERE

Ma sikerült hozzájutni a piaci ár tizedéért egy - igaz, kínai - törőékes mattüveghez, így összeszedve minden lélekjelentlétemet, kicseréltem a gyárit az újra. Az egész procedúra nem tart tovább fél percnél, de mivel nem steril körülmények között játszottam, ezért a műveletet háromszor is meg kellett újra ismételnem a por teljes lefújásához. Mivel ez számomra mindig misztikum volt, ezért gyorsan leírnám a csere menetét és a tapasztalatokat.

A legelső dolog, hogy kivesszük az energiaforrást a gépből: még csak véletlenül sem akarjuk bekapcsolni, miközben a gép belsejében matatunk. Az objektív lecsavarása után döntsük meg enyhén a vázat hátrafelé 30-40 fokkal. A tükör felett lévő mattüveg-ház króm pöckét körömcsipesszel húzzuk magunk felé, ettől a mattüveg-ház kinyílik a tükör fölé. A régi mattüveget csipesszel a kis pöcöknél fogva vegyük ki, majd azonnal helyezzük tiszta felületre és takarjuk le portaszító ronggyal (én memória-kártya tokban kaptam, ez is tökéletes megoldás). Az új mattüveget gondosan, többször ismételve fújjuk le körtepumpával (szájjal semmiképpen), majd a pöcöknél fogva csipesszel óvatosan helyezzük a régi helyére. A mattüveg-ház elején van egy fekete csap, ezt alulról a csipesszel határozottan feltolva várjuk meg, amíg a helyére kattan a króm pöcöknél. Ha biztos a kezünk, akkor ezt gyorsan le is tudjuk zongorázni. Nekem a homlokom kicsit gyöngyözött, főleg amikor a tükör környékén kellett machinálni, egyszer pedig keresztbe is állt a mattüveg, kicsit felszorulva, ezen csavarhúzóval oldalról lehet segíteni. Persze mindent nagyon óvatosan és csak saját felelősségre.

A törőékes mattüveggel ugyan most eltűntek a fókuszpontokat jelző vonalak a keresőből (a fókusz-visszajelzés természetesen megmaradt), viszont kaptam egy szép nagy kört, aminek a közepe átlósan el van vágva, és amíg a vágás feletti és alatti rész nem egyesül, addig a téma nem éles. Nagyszerűen lehet ezzel ellenőrizni az objektívek precizitását élességállítás terén. Ellenben azt vettem észre, hogy F/2,8-nál nagyobb blendével a végtelen nem működik, az AF máshová állít élességet.

Mire a végére értem a bejegyzésnek, találtam egy videót is a témában, érdemes megnézni csere előtt. Nekem meg maradt a köpönyeg eső utánra. :o)

 PIHE, fotó témakörben

A NAGYÁGYÚ - TAMRON SP 70-200MM F/2,8 DI LD MACRO: HARMADIK (UTOLSÓ) FELVONÁS

Mivel az objektívről eddig még csak ügyes-bajos életem vonatkozásában sikerült írni, két hetes gyűrés és közel 800 expo után megosztanám a kiváncsi Pajtásokkal, hogy mennyire érdemes gyűjteni egy ilyen gépezetre.

Hogy röviden összefoglaljam (és a türelmetleneknek már nem is kell tovább olvasniuk): nagyon érdemes. Bár Julcsié az "édesem" megszólítás, de talán nem okozok nagy törést, ha a Tamron 70-200-at innentől fogva "élesemnek" becézem. No de menjünk szépen sorjában, ahogy a Brian életében a keresztet osztó római katona mondta volt. Tovább...

MAI ABSZTRAKT



"V"

Pentax K10D + Pentax FA 50/1,4 @ F/1,4 + Olympus C180 1,7x konverter + 50mm közgyűrűsor + ásványvizes palack + tetőablak :o)

 PIHE, fotó blog témakörben

KELLEMES HÚSVÉTI ÜNNEPEKET!

Kedves Pajtások, Mindenkinek kellemes húsvéti ünnepeket kívánok -- a Hölgyeknek sok vödör vizet locsolót, az Uraknak számtalan pohár pálinkát piros tojást kívánok! (A különböző activity-ket és a kellékeket - locsolás, tojás -, tetszés szerint lehet kombinálni.)

 PIHE, minden más témakörben

ELADÓ FOTÓS HÁTIZSÁK

Eladó egy darab Case Logic SLRC-4 fotós hátizsák laptop rekesszel. Nem a legszebb hátizsák a világon, de kétségkívül az egyik legkényelmesebb. Ami elfér benne: egy darab váz (és azon egy kisebb objektív) és hat darab objektív, két vaku az oldalsó zsebekben és szokásos hálós kialakítás ezerféle szűrőnek, kártyának. És persze egy darab közepes méretű laptop. Oldalaira akár egy-egy háromlábút, vagy további objektívtartókat, étel-ital hordókat is felszerelhetünk. A belseje tetszelőgesen alakítható, a rekeszek tépőzárral csatlakoznak egymásba. Derékpántos, így a nagyobb súlyt nem kell kizárólag a vállakra terhelni.

Akinek volt már Case Logic cucca, az biztos ismeri a háló kialakítást, amivel nem kell benyúlni tizenöt zsebbe, ha keresünk valamit, azonnal átlátható minden. A táska egyik legjobb tulajdonsága, hogy nem kell levenni teljesen a hátunkról, ha ki akarjuk belőle venni a gépet, hiszen a vázat rejtő rekesz felülről nyílik. Rendkívül jól párnázott, túrázni, városnézni de akár dolgozni is tökéletes.

Másfél éven keresztül nyűttem, ennek hatására van rajta pár használati nyom (szál itt-ott ki van húzva, illetve a fényképezőgép nyílásnál az egyik háló kiszakadt a vakusíntől).

Eladási ok: kinőttem. :o(

A HÁTIZSÁK ELKELT.







 PIHE, fotó témakörben

HÉTVÉGI MALACKODÁS

Vasárnap malackodtunk, bár úgy is fogalmazhatnék, hogy kész disznóság, ami Budakeszin történik. :o)

 PIHE, fotó blog témakörben

A KAPUŐRÖK (A KAPU ÖRÖK)

A temetők fényképezése - ha el tudunk vonatkoztatni a csendestársaktól - a világ legkikapcsolóbb foglalatossága is lehetne. A feltételes módot azért tolnám ide mégis, mert csúnyán meg tudjuk nehezíteni e kedves időtöltést úgy, hogy a kikapcsolódás szó még csak véletlenül se jusson eszünkbe. Az első probléma ugyebár az, hogy ki kell néznünk magunknak egy temetőt, enélkül ugyanis sajnos a temetői fényképezés kevéssé lesz sikeres. Másodsorban ki kell találnunk valami eredetit, vagy legalábbis szokványos megközelítéstől elütőt, amivel labdába rúghatunk az "ezer és egyszer" fotózott témában - ebben a kategóriában az etalon tagadhatatlanul Rékuc vonatkozó sorozata. A harmadik probléma az előrelátás: meg kell terveznünk egy rakás dolgot, és úgy kell összeállítanunk a menetfelszerelést, hogy mindent tudjunk hasznosítani. Tovább...

EGY OBJEKTÍVVÁSÁRLÁS TANMESÉJE - AVAGY TAMRON SP 70-200MM F/2,8 DI LD MACRO: MÁSODIK FELVONÁS

Figyelem! Történetünk szereplői nem kitalált alakok és bármilyen hasonlóság a valósággal egyáltalán nem a véletlen műve.

Adott történetünk főszereplője, ő lesz a raszkolnyikovi szenvedő én: nevezzük nemes egyszerűséggel Sz.-nek (becenevén: P.). Sz., miután a gazdasági válság őt nem érinti csak anyagilag, úgy határoz négy hónapnyi pénzelkülönítés után, hogy a forint-euró árfolyam pont kiegyensúlyozott (pff...) ahhoz, hogy megvásárolja a közel fél éve kinézett Tamron 70-200/2,8 objektívet - így Sz. elmegy a legközelebbi boltba a Deák térre, ahol az egyik nagy hálózat (M.) lerakata található. M. üzlete éppen akkor szűnt meg, de némi telefonálgatás után M. másik boltjában vállalják az objektív beszerzését. Kerek egy hét után Sz. boldogan átveszi, kifizeti az üveget az M. boltban. Sajnos a kicsomagolás már nem annyira örömteli, az objektív egyik lencsetagján egy hópehely-alakú karc található, és mint később kiderül, kedvenc márkájának vázán sajnos a téma mögé állít élességet. Mivel az M. boltban nem tudtak cserét biztosítani, M. azt ajánlja fel, hogy vigye el a hivatalos szervízbe, C.-hez. C. átveszi az objektívet, a helyszínen legfeljebb három hetet ígérnek a cserére, amelyet két nappal később telefonon keresztül szerencsesüti-módszerrel egy hétre finomítanak. Sz. nagyon örül és blogbejegyzést ír arról, hogy milyen rendes vele az említett, egyébként hírhedt C. Eltelik egy hónap és C. nem hívja Sz.-t. Sz. már kevésbé örül, ezért telefont ragad és azon keresztül követ el verbális erőszakot C.-n. C. megadja magát és telefonon történő egyeztetés során a pénzvisszafizetést ajánlja fel, mivel a Tamron már nem gyártja a szóbanforgó objektívet. Sz. gyanút fog, pedig szőke és ez köztudottan sokat visszavet rajta, ám ez a történet szempontjából se közel, se távol nem lényeges információ. Sz. gyanút fog, mint azt korábban említettem, ezért gyorsan ír egy szívhezszóló levelet a Tamron észak-amerikai vevőszolgálatának. Közbejön egy hétvége, hétfőn Sz. megjelenik M.-nél a kártalanítási igénnyel, kezében C. által adott szervíz munkalappal. M. elég furcsán fogadja a dolgot, lévén tőle folyamatosan tudnak rendelni ilyen objektívet, de átveszi a munkalapot és megbeszéli Sz.-szel, hogy esetleg le is lehet vásárolni az objektív árát. Mivel Sz. objektívet szeretne, ezért kitalálja, hogy bár sokkal drágább, de egy Sigma 70-200/2,8 EX DG HSM sem lenne adott esetben szörnyen rossz alternatíva. A Sigma hazai forgalmazója, H. vagy elérhetetlen, vagy nem akar foglalkozni a fogyasztókkal, de a lényeg, hogy két hét alatt sikerül kideríteni, hogy nem akarnak Sz. kedvenc márkájához való objektívet szállítani csupán Sz. kedvéért. Sz. egyre jobban belefásul a dologba és már a pokolba kívánja az ostoba ötletet, hogy lecseréli a penge 55-300/4-5,8-asát egy kályhacsőre. Közben az észak-amerikai vevőszolgálat visszaír, hogy a kérést továbbítja Japánnak. Ismét telnek a hetek, sem M., sem pedig Japán nem szolgál új információkkal, ezért Sz. úgy dönt, hogy egy előre megbeszélt szép napon mégis anyagi kártalanítást kér. Ezen ominózus szép nap előtt pár órával befut a Tamron magyarországi forgalmazójának (S.) levele, amelyben elnézést kérnek az incidensért, ugyanakkor cáfolják azt, hogy ők bármikor azt állították volna, hogy a Tamron nem gyártja az objektívet. S. természetesen nem is mondott ilyet, mert az C. volt - de ez megint lényegtelen, S. ugyanis pár napos átfutással megígéri a cseredarabot. Sz. gyorsan felhívja M.-et, hogy köszönjük, az objektív-dolog a megoldáshoz közelít. Közben kiderül, hogy az objektív még aznap elindulhat Magyarország felé a sógoroktól. Csütörtök délután S. és M. egyidejűleg jelzik, hogy az objektív megérkezett C.-hez, aki még pénteken sem bírt szólni Sz.-nek. Ma péntek van. C. ugyan azóta sem szólt, de Sz. boldogan vette át a hibátlan Tamron SP 70-200/2,8-as objektívét.

A tanulság: a szervíz (C.) esetenként rossz információt ad (hogy miért, azt mindenkinek a saját fantáziájára bízom), amely események lavináját indíthatja el adott esetben.

A történet főszereplője - Sz. -, azaz szerény személyem, ezúton szeretném megköszönni M.-nek, azaz a Bartók Béla úton található EZ Fotó / Megapixel bolt alkalmazottjának, Hermann Andreának, hogy több héten keresztül szinte minden nap segített közelebb kerülni a megoldáshoz, illetve S.-nek, azaz a Slach Kft alkalmazottjának, Zakar Viktornak a szervíz (továbbra is C.) noszogatását és az ügy folyamatos figyelését. Ők ketten dolgoztak a szervíz helyett, aki ült a babérjain és várta, hogy majd csak lesz valami.

Jövő hét elején lesz részletes teszt az objektívről. Szép hétvégét Mindenkinek!

 PIHE, fotó témakörben

Ha van kedved és időd, kérlek olvasd el a többi bejegyzést is.

« Vissza   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   Előre »