EGY PIHE AZ EZER SZÖSZ KÖZÖTT

CSÖRGE SZABOLCS JÓZSEF BLOGJA FOTÓZÁSRÓL ÉS EGYEBEKRŐL KÖNNYEDÉN

- 20. OLDAL -

PENTAX K-R ÉS SMC PENTAX DA L 35MM F/2,4 AL - FOLYAMATOSAN FRISSÍTVE

Frissítve: 2010. szeptember 9.

Magyar idő szerint hajnalban a Pentax hivatalosan is bejelentette a már hetek óta csepegtetett Pentax K-r-t. (Nem, nem ültem egész éjszaka a gép előtt! :o)) Szerencsére minden előzetes találgatás tévedni látszik, ugyanis nem a K-x leváltásáról, sokkal inkább folytatásáról van szó, így most már kiegészült kedvenc márkánk termékpalettája a középkategóriával is - ha jól számolom, 2008 óta várnak erre a K200D tulajdonosok. Ez természetesen kizárólag attól függ, hogy a K-x megmarad-e jelenlegi formájában a Pentax kínálatában vagy sem. Amire számítani lehet: rengeteg használt K200 a használt piacon. Tovább...

NÉGY

Szerettem volna valami mélyenszántó, gondolatindító, univerzális törvényszerűségeket megfigyelő, minden Pajtás számára hasznos és könnyen befogadható, megmosolyogtató, körmondatokban és ízes szófordulatokban bővelkedő irománnyal készülni a mai napra, amely egyébként teljesen véletlenül egybeesik azzal a négy évvel ezelőtti nappal (kizárólag naptárilag, természetesen), amelyen úgy döntöttem, hogy összerakom az utóbbi évek verbális termésének táptalajául szolgáló, igen sokszor (ám nem kellő gyorsasággal és mértékben) változó oldalt ("piheblog", "csörgeblog", "szabolcsblog", "rajongói klub" - ahogy Ti szoktátok leggyakrabban nevezni). Szerettem volna, ám végül mégis úgy döntöttem, hogy a komoly és mély, személyes meglátásokkal teletűzdelt írást máskorra tartogatom, és röviden, végtelen egyszerűséggel köszönöm meg Nektek az utóbbi négy évben a kitartó olvasást, vélemény-nyilvánítást, privát levelezést, hibatűrő böngészést, amely számszerűen 100.000 főoldal letöltést és 3210 hozzászólást, a való világ szempontjából pedig - és erre helyezném a hangsúlyt -, rengeteg értékes emberi kapcsolatot jelent és jelentett.

Köszönöm szépen!

 PIHE, blog.csorge.hu témakörben

PANORÁMÁK A FIÓKOMBÓL I.

Bár a panorámában mindig rettentő gyenge voltam (és ezt nem tudom a megfelelő felszerelés hiányára fogni: egyszerűen csak nem érdekelt soha annyira, hogy beleássam magam), most mégis jöjjön egy körpanoráma a világom (a nem törzspajtások kedvéért: a Parlament kupolájának) a tetejéről. A képet Sigma 10-20-al készítettem (négy expó, Pentax K-7 által legyártott JPEG-ek, a kontraszton kívül jóformán semmit nem babráltam bele). Az alábbi képre kattintva lehet továbbugrani a panóhoz, jobb egér mutató és bal katt lenyomvával pedig jobbra-balra huzogatni. Hatalmas köszönet Takocának a lelki és szoftveres támogatásért. :o) (Apropó, ha már elegetek volt a harmatos próbálkozásomból, nézzétek meg Taki Parlamentes panorámáit is.)

Tovább...

KÖZÉPSŐ CSOPORTBA LÉPÜNK

Kedves Pajtások! Veszélyesen közeleg a blogszületésnap (számszerűen negyedik a sorban) - szokásomhoz híven meg szeretnélek Titeket kérdezni, hogy van-e olyan dolog, amit születésnapi bejegyzés formájában szívesen olvasnátok a blog hasábjain. Ötleteket hozzászólás formájában örömmel fogadok. :o)

 PIHE, blog.csorge.hu témakörben

UTOLSÓ NAP: RENNES

Köszönöm szépen, ha követtétek az útifotóblogom - utolsó ilyet bejegyzésként két rendkívül fantáziátlan klisét kaptok Rennes belvárosának egyik lakóparkjáról, aztán más vizekre evezünk és végre megejtem lassan a Samyang 8mm-es tesztet is.

 PIHE, fotó blog témakörben

NYOLCADIK NAP: MONT-SAINT-MICHEL

Miután felébredtünk az előzőleg már említett, térképen is csak jelzésértékűen jelölt helyen (ahol konkrétan egy éjszaka után a képregénybeli Farkas is Prérifarkasként ébredne), nekivágtunk Mont-Saint-Michelnek. Ezt a kolostort egy sziklára építették, ami éjszaka a dagállyal egy önálló szigetté változik, majd nappal a tenger visszavonul és ismét száraz lábbal át lehet kelni. Ez azért vicces egyébként, mert a nem kevés túristának a parkolóhelyet is a tengertől veszik el (így aki kiszáll, annak gumicsizma + makróobjektív ajánlott a tengeri növények szárazon való lekapására), aminek egyetlen hátulütője, hogy aki a dagály kezdetéig nem távozik, annak szó szerint elúszott az autója. A kolostor alatt egy egyetlen utcából álló falucska van, amiben meglepő módon laknak - nyilván ott a "lányom, a dagályra itthon legyél!" szabály működik. A kolostor háta pedig már a Csatornára néz, ami azért nem ronda látvány innen (én ezt eddig mindig éjszaka láttam, kompról).

Mont-Saint-Michel után kiruccantunk az útikönyvünk által ajánlott Bourgoises-ba, ahol egy ígéretes kastélyt láttunk - volna. Ez egy igen költséges és rövid látogatás volt, ugyanis a kastélyból összesen négy szobát mutattak meg (itt hangzott el a régebben már említett "der vöz számszing röng vid dö blöd" mondat is). A kastélyban viszont laknak, így láttunk egy kutyasétáltatást (illusztráció alább), illetve egy madárreptetést. Betévedtünk az igen diszkrét méretű állatkertbe is (megszámlálhatatlan mennyiségű bentlakóval), de végül az éhség kihajtott. Kocsiba ültünk és Rennes, Bretagne fővárosa felé vettük az irányt.

1. Mont-Saint-Michel a távolban

2. Valamit visz a víz

3. Mont-Saint-Michel

4. A falu felett (Zsákai Péter tetőfotó-mesternek ajánlom)

5. A Csatorna

6. A kerengő oszlopai

7. Sólyomreptetés...

8. ...és kicsi-a-rakás kutyaséta közben

9. Nem tudom, mit szívtál, Maki - de én is kérek belőle!

10. Madarat tolláról

 PIHE, fotó blog témakörben

HETEDIK NAP: MEGINT ROUEN

A hetedik nap délelőttjén még tettünk egy rövidebb sétát Rouenben, majd a nap további részében vezetés várt ránk. Mont-Saint-Michel előtt pár kilométerrel vertünk tábort egy olyan helyen, ami éppen csak látszik a térképen (a GPS-nek már voltak vele problémái), felkészülve a következő napi kalandozásra.

1. A Saint-Ouen apátság Rouenben

 PIHE, fotó blog témakörben

BRÉKING NYÚZ: PENTAX K-5, PENTAX K-R ÉS PENTAX EVIL

Kicsit elcsúsztam a történettel, úgyhogy annyira nem is bréking, de talán mindenkit jobb kedvvel tölt el, hogy kedvenc márkánk (már akinek, persze…) szeptembertől kicsit ráfekszik a munkára és befejezi a közel két éves lazsálását.

Egyrészt itt a régóta suttogott Pentax K-5. Fél évvel ezelőtt még arról volt szó, hogy a K-5 a K-7 alá kerül specikben á la K100D és K200D volt a K10 és a K20D idejében. A jelenleg "kiszivárgott", kérdéses hitelű források szerint a K-5 a K-7 feletti tulajdonságokkal fog bírni. Amit jelenleg tudni lehet róla, hogy 16 megapixeles Sony szenzor lesz benne (ennek duplajuhé, mert nem emeltek drasztikusan felbontást, pluszban kukába dobták a K-7 silány Samsung érzékelőjét és megkapta a K-x szuperszép lapkáját, gondolom feljavítva a csatornák számát). Az érzékenység felső határa ISO 25600 lesz (hogy ez mit jelent majd képminőségben és mennyire marketinges számérték, az idő majd eldönti). A sorozatfelvétel sebessége a hírek szerint 7 képre emelkedett másodpercenként. Ez így mind szép és jó, az ára egyelőre elég gyomorforgató (360.000 magyar forintnyi yenben kell gondolkodnunk + vám + áfa + magyar kiskerárak fantáziadús árképzése).

A K-x is kapott egy utódot, K-r néven, 12 megapixeles érzékelővel. A fegyver 6 kép / másodperces sorozatlövésre lesz képes, 10 alapszínben és 12 markolattal (vagyis 120 színkombó áll majd a várhatóan csak japán fogyasztók rendelkezésére). Az árról itt szintén nem az "elfogadható" szó jutott eszembe, 190.000 Ft körül alakul majd a japán árcédula yenben.

Suttognak egy APS-C érzékelővel szerelt EVIL (electronic viewfinder, interchangeable lens = elektronikus kereső, cserélhető objektív) masináról is, ami igazán nagy dobás lenne a Pentaxtól. Nem tudni, hogy valaki csak mert nagyot álmodni, vagy tényleg van igazságalapja.

Ami a személyes meglátásaimat illeti (feltételezve, hogy a fenti infóknak van igazságalapjuk), hogy megint ott tartunk, hogy kibabráltak a középkategóriát választókkal (névlegesen azzal a nem kis táborral, akik K100D / K200D-ről váltanának). Kérdés, hogy ha a K-5 a K-7 folytatása, akkor miért nem lesz K-7 alatti váz, illetve amennyiben abból indulunk ki, hogy a K-5 a K-7 felett áll, akkor mi lesz a felső-középkategóriával (K-7 / K20D)? Vajon a K-x tulajdonosoknak megéri-e váltani egy K-r típusú gépre, lesz-e annyi újdonság (nyilván a józan ész azt mondja, hogy nem), és egy K200D tulajdonos ki tud-e egyezni azzal, hogy a meglévő, technikai oldalról már kifutott gépéhez a választék legközelebb álló, folytatólagos darabja rendelkezik néhány butítással (keresőben az AF pontok visszajelzésének hiánya) és a húzósabb árral?

Megint más kérdés, hogy vajon egy K-7 tulajdonos akar-e majd váltani K-5-re, ha a specifikációk igazak? A szenzor a K-x-ben már bizonyított, a K-7-nek megvannak a maga betegségei, amit szoftveres úton nem lehet korrigálni (gáz érzékelő, kis dinamika, egyes záridőkön a kisméretű vázat berázza a zár felcsapódása, stb.), tehát akár kecsegtető is lehet. Személy szerint soha nem voltam az egymást követő szériákra váltás híve, és valószínűleg megvárom, hogy mit hoz a jövő - viszont egy K20D, neadjisten K10D tulajdonos számára egy K-5 hatalmas előrelépés lehet.

 PIHE, fotó témakörben

HATODIK NAP: ROUEN

Versailles után Normadia felé vettük az irányt, nevezetesen Rouenbe. Ez egy igen vicces város, nevezetesen azért, mert kis túlzással amint kilépünk az egyik templomból, máris a következőben találjuk magunkat: a dülöngélő fagerendás házak közé eldugott templomok, apátságok és a szentélyek mindenféle formája fellelhető itt a 12-13. század környékétől (nyilván nem kell magyarázni, hogy fényképészetileg sem ingerszegény a környezet). Este a hátamra csaptam az állványt is lekocogtam lőni pár túristaképet, a napközbeniekkel vegyítve ezeket osztanám meg alább - igazából semmi érdekes, a helynek olyan az atmoszférája, hogy lehetetlen fotókon átadni (vagy legalábbis nekem nem sikerült).

1. A normann Parlament. Jóval régebbi, mint a magyar, de közel sem olyan szép

2. A székesegyház. Így kell F/2,8-on épületet fotózni ;o)

3. A székesegyház belülről

4. A székesegyház kívülről

5. Ennek a kapunak szárnya nőtt

6. Simán körbeépítik a templomokat. Gépen belüli HDR. A környező épületek így dőlnek, ez nem lencsehiba :o)

7. Ilyen helyzetekben imádnivaló a gépen belüli HDR

 PIHE, fotó blog témakörben

ÖTÖDIK NAP: HOL IS VOLT A VERSZÁJI CSATA?

Mint tudjuk, a címbeli kérdésre a válasz az, hogy Versailles-ben és nem Üstökön. :o) Párizsból kapunyitásra voltunk a helyszínen, ahol két sor fogadott bennünket: egy a jegypénztárhoz, egy a bejutáshoz. Szerencsére egyik sem volt túl rémisztő és háromnegyed óra ácsorgás után be is jutottunk. Az mondjuk már nem volt annyira bizalomgerjesztő, amikor az átvilágításnál a teljes fotós arzenálomra pillantva a biztonsági őr annyit mondott, hogy "beviheted, de nem fogod tudni használni". A magyarázat odabent következett: a viszonylag nagy terekben az emberek szardíniakonzerv módjára összepréselve próbáltak a saját tempójukban valamilyen irányba haladni, ezt a masszát pedig a keleti és déli hangos csoportok vágták oldalba (persze ez relatív, a megfelelő hajlamúak itt remekül kihasználhatják a testek közelségét). Félúton szóváltásba kerültem egy francia idegenvezetővel, mert ő beszélni szeretett volna, én pedig fényképezni, és nem értette, hogy ő miért nem beszélhet arról a pontról, ahonnan én fényképeznék. (Aki ismer, tudja, hogy rendkívül szelíd vagyok, de itt elszakadt a cérna és végül meglett a fénykép is.) Összességében élvezhetetlen volt az egész kastélytúra és emiatt nem kicsi csalódás is, pedig a hely gyönyörű és századennyi látogatóval rendben is lenne. Kifelé menet a két sor körülbelül nyolcszor annyira dagadt, mint amikor mi érkeztünk, így el sem tudom képzelni, hogy napközben milyen őrjöngés lehet a kastélyban.

1. A kápolna

2. A kápolna kórusa

3. A nagyterem

4. Üvegcsillagzat alatt

5. És egy absztrakt így a végére

 PIHE, fotó blog témakörben

Ha van kedved és időd, kérlek olvasd el a többi bejegyzést is.

« Vissza   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   Előre »