EGY PIHE AZ EZER SZÖSZ KÖZÖTT

CSÖRGE SZABOLCS JÓZSEF BLOGJA FOTÓZÁSRÓL ÉS EGYEBEKRŐL KÖNNYEDÉN

- 18. OLDAL -

3 X MARRIOTT

Eltelt egy egész hónap úgy, hogy nem írtam ide - még a Karácsonyi fejlécet is csak a múlt héten jutott eszembe visszacserélni -, pedig mesélnivaló akadna bőven. A következő napokban gyorsan kitenném az utóbbi hetek fotóanyagát (nem kell megijedni, nem lesz hosszú) és van egy rakás sufniteszt is, ami itt hever hónapok óta megírva, feltöltés nélkül (köztük a kerek egy éve megírt Samyang halszem teszt is, amit annyiszor megígértem már, hogy szégyellem kitenni).

Pár hete voltam a Néprajzi Múzeumban fényképezni, e hét elején pedig Decens Pajtásnak köszönhetően a még átadás előtt álló Rácz Fürdőben is megejtettünk egy kört - a képek közlése egyelőre engedélyeztetés alatt áll.

Jövő hét elején kapok egy napra egy K-r-t, erről is szeretnék majd egy bejegyzést megejteni, elsősorban a képminőséget szeretném majd górcső alá venni és összehasonlítani a K-7-tel. Szintén a jövő héten várható, hogy a fotós szekrényem egy ritkasággal gazdagodik, de erről majd a maga idejében. ;o) 

Elsőként álljon itt három kép a Marriott szállóról, még tavalyról. Ha a főoldalon vagy, akkor most nyomj kérlek a Tovább hivatkozásra a folytatáshoz.
Tovább...

BOLDOG KARÁCSONYT!

Kedves Pajtások és Pajtinák!

Boldog, békés Karácsonyt kívánok Nektek és Szeretteiteknek! Sok szeretetet kívánok a fa alá / köré / mellé! Illusztráció gyanánt kis képzavarral (a Mikulás szerkó ugyanis pár hete idejét múlta) szeretném megőrizni az utókornak a logót. :o)




 PIHE, minden más témakörben

CSORGE.HU: AZ ELSŐ VÁLTOZÁSOK

Szeretném felhívni a kedves Pajtások figyelmét, hogy tegnap estétől a http://www.csorge.hu címen tanyázó honlapom kafkai metamorfózisának első mozzanatai váltak láthatóvá, amelyet időm szerint több, egyre drasztikusabb lépés fog követni.

Tegnap harmadára írtottam a képanyagot. Már többször tettem próbálkozásokat annak érdekében, hogy a képmennyiség valamennyire használható méreteket öltsön, most azonban a PAM egy nagy löketet adott: a fényképmegmaradás egyetemes törvénye szerint (avagy a fénykép nem vész el, csak átalakul, esetleg ellopják) a megbízásos képeket egy laza mozdulattal átemeltem a céges honlapra. A többi képnél is elég durván tisztogattam, egyelőre 105 fotó maradt meg a 280-valamennyiből, de szeretném az év végéig ezt a számot 70 alá szorítani. Pár Pajtásnak már mondtam korábban is, hogy ha rajtam múlna, a 10 legjobbnak ítélt fotómat hagynám kint (és nem kizárt, hogy ez majd egyszer így is lesz).

Eltűnt a Friss tartalom oldal és ezzel meghalt az RSS feed is. Köszönöm szépen a sok feliratkozónak, hogy követette a változásokat, sajnos nincs energiám frissítgetni, magát a honlapot is nagyon elhanyagoltam mostanában.

A kevesebb fotó miatt nagyobbak lettek a kis előnézeti képecskék is. Rengeteg kategóriát összegyúrtam, vannak, amiket töröltem.

Nem tudok viszont zöld ágra vergődni, hogy melyik lenne szerencsésebb: ha a képeket egy jobbról balra görgethető filmszalagra helyezném (egy tematikus túraként, mintha a látogató egy fal mellett sétálna, amire ki vannak akasztva a fotók), vagy maradjon így, előnézeti kis képek formájában, kattinthatóan? Nektek melyik szokott jobban tetszeni?

Lesz minimális szerkezeti változás (a balszerencsésre értékelődött "photography" már így is eltűnt a nevem alól), elsősorban a helyet szeretném jobban optimalizálni, no meg a honlap kódja is iszonyat el van maradva a mai trendektől.

Minden meglátást, tanácsot - ha van - nagyon szépen köszönök.


 PIHE, www.csorge.hu témakörben

ÜVEG ÉS FÉM, ÜVEGEN ÉS FÉMEN

Mercedes-Benz kiállítás, Iparművészeti Múzeum

 PIHE, fotó blog témakörben

HERVÉ SZÁZ

Ha valaki megkérdezné, meddig szeretnék az életem végére eljutni a fényképezésben (ha egyáltalán életem végéig fényképezni fogok), valószínűleg azt válaszolnám, hogy szeretnék ezredannyira megtanulni fényt képezni, mint Lucien Hervé vagy ahogy mi magyarok ismerjük, Elkán László. A szép hosszú életet élt, csupán három éve elhunyt Mester száz fotójából nyílt válogatás kiállítás a fotóhónap jegyében a Szépművészeti Múzeumban. Azt szerettem volna először írni, hogy azoknak ajánlom, akik szeretik az épületfotókat és az absztrakt fényképezést, de inkább ajánlanám Mindenkinek, akik bármilyen kapcsolatba kerültek a fotográfiával.

 PIHE, fotó témakörben

FELETTEM A FÖLD, ALATTAM AZ ÉG, CSAPÓ KETTŐ

 PIHE, fotó blog témakörben

A PENTAX LEGYALÁZZA A CANONT ÉS A NIKONT

Legalábbis a K-5 mindenképpen. Az új Pentax zászlóshajó ugyanis APS-C érzékelős gép lévén a konkurens full frame vázakat is megeszi reggelire (két kivétellel) az új DxOMark mérések alapján. A zajt már láttuk (ISO 51200-nál megdöbbentő részletesség és finom zaj), most a dinamikáról is hihetetlen képet kaphatunk. A K-5 előtt csak a Phase One, a Pentax 645D és a Nikon D3x / D3s végzett. Szeretnék egy sörcsapot a K-6-ba, és akkor én boldog leszek, Mr. Bunnell!

 PIHE, fotó témakörben

AMINDENIT TIMELAPSE

Nem kifejezetten szeretem a time lapse-okat, mert ma már mindenki csinál és a lehető legunalmasabb témákról, de konkrétan levegőt is alig vettem a következő videócska alatt (a pislogásról nem is beszélve). HD-ban, teljes képernyőn ajánlom, máshogy nincs sok értelme. (Igen, tudom, a spottren már lement, de legyen itt is meg.)

 

TimeScapes: Rapture from Tom Lowe @ Timescapes on Vimeo.

 PIHE, fotó témakörben

ABSZTRAKT MARGITRÓL

Csak besikerült egy klisé kép a hídról, amíg el nem bontják a dúcolást alóla...

 PIHE, fotó blog témakörben

KEDVES PENTAX! (SMC PENTAX DA (L) 35MM F/2,4 AL SUFNITESZT)

Évek óta hűséges rajongód vagyok. Talán nem én vagyok a legrégibb és a legnagyobb Pentax-júzer kis hazánkban, de kitartottam akkor is melletted, amikor mások elhagytak, ugyanakkor megvallom, a K20D utáni csend és kósza rémhírek a cég sorsáról engem is elbizonytalanítottak. Nem tudtam Rád akkor sem haragudni, amikor törölted a roadmapeket a honlapodról és kicsit úgy éreztem, hogy kiürült a tarsolyod és csak élvezed az évekkel ezelőtti, K10D-nek, majd a ráncfelvarrás K20D-nek köszönhető sikerben megrészegülésed utolsó óráit.

Aztán a K-7 után mosolygósabb lettem, ha Rád gondoltam és beláttam, hogy nem szabad a konkurenciához hasonlítani, hiszen Te nem is akarsz hasonlítani rá.

Egyszer csak történt valami: leporoltál egy régebbi, még a filmes érából származó méltán jó hírű makróobjektívedet, új köntöst adtál rá és újra a boltok polcaira helyezted. Reméltem, hogy felismered: igen, ez a jó irány, ezt kell csinálni a híresen jó optikákkal. De aztán megint nagy csend lett a házad táján és sokáig nem történt semmi.

Vidám lettem, amikor bejelentetted a 645D kiadását, amivel ismét kiálltál kicsit a sorból és a tesztképek, felhasználói visszajelzések alapján sikerült olyan vázat alkotnod, amivel tényleg egy külön kis szigetet hoztál létre a fotós piac langymeleg állóvizében.

Közben továbbra is olyan objektívek után kutattam, amiket egyformán tudok kisfilmes és digitális vázakon használni kötöttségek nélkül - közel két évig hajtottam például FA 35/2 objektívedet, amit már kivontál a gyártásból, de még fellelhető itt-ott.

Kedves Pentax! Nem azért írok most Neked, hogy méltassalak, hiszen akkor a K-5-ről és a 645D-ről írnék, amikkel megmutattad, hogy nem szabad folyton a Leica méretű digitális érzékelős vázak után sírnunk. Sokkal inkább írnék arról, hogy mi tartott négy egész évig a K10D óta, hogy felismerd azt a jogos felhasználói igényt, ami majd kibökte a szemed, hogy nem kevés lelkes Pentax felhasználó szeretne fix objektíveket viszontlátni a régi kínálatodból? Hol van például az FA* 85/1,4? Az FA* 24/2? És akkor azt meg sem merem említeni, hogy a népnek szüksége van olcsó fixekre is. Teljesen mindegy, hogy kispórolod belőle az olyan ínyencségeket, mint az időjárásálló burkolat vagy a Quick Shift, amik Rád mindig jellemzőek voltak. Hogy van az F 50/1,7? Az FA 35/2? Az FA 28/2,8?

Aztán megint történt valami, amivel boldoggá tettél: az egyik legjobb fix objektívedet műanyag tubusba húztad és készítettél nekünk egy pihekönnyű, olcsó és hihetetlen képminőséget produkáló fixet: a DA 35mm F/2,4 AL-t. Ezen a ponton kicsit úgy érzem, vallás lett belőled: mindig hinnünk kell Benned és csak ritkán kapunk Rólad jelet.

De micsoda jel lett ez! Bár a műanyag kialakítás és a gagyi hatású fókuszgyűrű elsőre riasztó, hiszen nem ehhez vagyunk szokva Tőled, de aztán eszembe jutott, mit is kértem korábban. 124 g "súlyával" többször meg kellett néznem, hogy az objektív valóban a dobozában van-e. Maga az objektív olyan, mint a doboza: semmi flanc, de ahogy kibontom, ordít, hogy menjek vele fényképezni. Látószöge digit vázon csak egy paraszthajszálnyival több, mint ami az emberi szem számára természetes, de még így is ezerszer barátságosabb, mint a cropszorzó miatt kistelévé mutálódott 50mm-es alapobjektív. A Super Protect bevonatos frontlencse körül M49-es szűrőmenet kanyarog, köszönhetően a kis méretnek. Ismét csak többször kellett ellenőriznem a blendét, amikor az élesebbnél élesebb képek F/2,4-es érték mellett elkezdtek kifelé potyogni a memóriakártyámról - olyan objektívet készítettél, amit nem szabad lerekeszelni. Kerestem kromatikus aberrációt is, de nem nagyon találtam, legfeljebb csak a fókuszon kívül eső tartományban: ez szívemnek azért volt nagyon kedves, mert méregdrága objektíveid többsége sem hibátlan ilyen szempontból (lásd kevésbé méltató írásomat a DA* 16-50/2,8 SDM-ről). 6 blendelamella dolgozik a tubusban, ami semmi különös, de kellemes bokeh-t produkál. Negatívum viszont, hogy lemaradt a napellenző és szemmel látható a hordó torzítás, főleg, ha kihasználjuk a 30cm-es közelpont adta lehetőséget. Filmes vázra téve 92%-os keresőben vignettálásnak nincs nyoma, de a sarkok felé megfigyelhető gyér mértékben sötétedés (fall-off). 39.000 Ft + ÁFA bevezető árért mindenkinek szívből ajánlom ezt a kis műanyag kincset.

Tehát, kedves Pentax, most már kezdesz belekóstolni abba, hogy mit is kellene csinálnod. Remélem, hogy a K-5 után is lesz élet és e furcsa vallásban is meghallgatod híveidet, ahogy azt tetted a következő tesztképeket gyártó objektíveddel.

Az alábbi képek kattintással nagyíthatóak.


SMC Pentax DA (L) 35mm F/2,4 Pentax Z-1 vázon


SMC Pentax FA 50mm F/1,4 és DA (L) 35mm F/2,4


SMC Pentax DA (L) 35mm F/2,4 tesztkép: teljes képmező, kicsinyítve. Az alábbi képek ebből 800 x 600 pixel méretű kivágások a 100%-os nagyításból, állványról, kikapcsolt Shake Reduction mellett készültek, RAW-ban, 0% utómunkával


SMC Pentax DA (L) 35mm F/2,4 @ F/2,4: képmező közepe


SMC Pentax DA (L) 35mm F/2,4 @ F/2,4: képmező sarka


SMC Pentax DA (L) 35mm F/2,4 @ F/4: képmező közepe


SMC Pentax DA (L) 35mm F/2,4 @ F/5,6: képmező közepe


SMC Pentax DA (L) 35mm F/2,4 @ F/8: képmező közepe


SMC Pentax DA (L) 35mm F/2,4 @ F/2,4: kromatikus aberráció (100%-os kivágás a képmező sarkából)


SMC Pentax DA (L) 35mm F/2,4 @ F/2,4: bokeh a következő bejegyzés tárgyával

Az objektívet a Public Art Multimedia Kft-től kaptam tesztelésre. :o)

 PIHE, fotó témakörben

Ha van kedved és időd, kérlek olvasd el a többi bejegyzést is.

« Vissza   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   Előre »