EGY PIHE AZ EZER SZÖSZ KÖZÖTT

CSÖRGE SZABOLCS JÓZSEF BLOGJA FOTÓZÁSRÓL ÉS EGYEBEKRŐL KÖNNYEDÉN

PENTAX K-50, K-500 ÉS Q7

Szép reggelre virradtunk, az éj leple alatt bővült a Pentax termékpalettája - nem is kicsit, rögtön három új vasat és két új üveget mutattak be, ami kellemesen összekuszálja az eddigi - meglehetősen lapos - termékvonalakat.

A három új jószág neve K-50, K-500 és Q7. A K-50-ről már egy hete lehet tudni, de eddig úgy véltem, hogy kacsa (Iringó): túlságosan közel áll specifikációiban egy tavalyi vázhoz, a 16 megapixeles K-30-hoz. A kialakítás picit a DS/K10D klasszikus kialakításhoz fordul vissza: nekem a K-30 vagány formaterve nagyon tetszett, de nekem a Q is tetszik, így valószínűleg velem lesz a probléma. :o) Nem szeretném felsorolni az összes specit, hiszen ma valószínűleg tele lesz a net vele, ahol sokkal részletesebben is górcső alá veszik, összesen annyit jegyeznék meg, hogy a K-30-hoz képest nőtt az érzékenység 1 fényértékkel (25600-ról 51200-ra), illetve a zöld mód új neve Auto lett. A K-50 fekete, vörös és birodalmi rohamosztagos színekben lesz kapható.

 

 

A K-500 viszont egy kedves meglepetés lett, hiszen eddig a szigorú termékpaletta egy régi-új taggal bővült: nevezetesen visszatért a K200D-vel elhagyott belépőszint. Itt vitatkozhatnánk, hogy a K-m, K-x és a K-r mi volt, de szerintem utóbbiak nagyon elmozdultak a középkategória felé ahhoz, hogy belépőszintnek lehessen őket hívni (nézzük meg a konkurencia által meghatározott kategóriákat és megértjük), a K-r-t legalábbis biztosan kivenném ebből a kalapból. A Pentaxnál is valahogy így gondolkodhattak, a számozás (K-m = K-300, K-x = K-400) ezt sugallja. Maga a váz egyébként a K-30 / K-50 leszármazottja, a K-50 designjával, de szigetelés nélkül, emiatt egészen biztosan kellemes árcímkére számíthatunk (emellett kihagyták az elektronikus vízmértéket és a horizont-korrekciót is, ami nélkül biztosan sokan tudnak majd élni). A K-500 egy évek óta tátongó rést tölt be, így most már újra komoly felhozatalt tudhat a Pentax magáénak egy milc (Q), egy belépő APS-C, egy középkategóriás APS-C, két felsőkategóriás APS-C és egy professzionális középformátumú váz képében. A K-500 csak fekete színben lelhető majd fel.

 

 

Tudom, hogy a legtöbben viccként és játékszerként néznek a Q-szériára, pedig egyáltalán nem az. Ha nem a tükörreflexes vázak teljesítményét várjuk el, akkor a Q-széria egy remek kiegészítő: talán nem meglepő, hogy amíg a K-5-be két év alatt 4000 expót tettem, a Q-ba pedig fél év alatt 5000-et - hiszen a Q legnagyobb előnye a mérete, legnagyobb hátránya pedig a picurka érzékelő. Nos, utóbbi most kapott egy pofont, ugyanis kiderült, hogy a Q-hoz készített üvegek lefedik az 1/1,7" tartományt, vagyis az érzékelő mérete jótékony mutáción ment keresztül. Ezzel az érzékenység felső határa is kitolódott 12800-ra, de a pixelszám megmaradt 12 millió környékén. (Csak megjegyzem: Q10-en ISO 800 volt az ésszerű határ.) A crop factor ennek megfelelően 5.3x-ról 4.7x-re változott. A Q7 (kezdetben, gondolom) 120 színkombinációban lesz elérhető.

Bár valószínűleg ez sokak számára csak egy szárazadat, két új kitobjektív is bejelentésre került: a 18-55/3,5-5,6 és az 50-200/4-5,6 kapott egy-egy új leszármazottat DA L WR jelöléssel, vagyis a műanyag bajonettes vonalat összeházasították a szigetelt vonallal.

Nektek hogy tetszenek az új bejelentések?

 PIHE, fotó témakörben


  k-50     k-500     pentax     q7    


Megosztás Facebook-on


HOZZÁSZÓLÁSOK



 1      

Kánya

Örülünk az új termékeknek, bár nekem is jobban tetszett a K-30 dizájnja.
A K-50 is 120 színkombinációval érkezik!

 2      

Sala

Bevallom a Q gépek értelmét nem igazán látom, de a nagyobb szenzor nem árt bele.

Leginkább azt nem értem, mi értelme van a K-30, K-50 kettősnek. A design miatt nem vették volna a K-30-at és azért cserélik le?

 3      

Pihe

Kánya: köszönöm a kiegészítést! :o)

Sala: a K-50 váltja a K-30-at, nem egymás mellett fognak élni. A designváltást nem értem én sem, nem volt logikus, de Pentaxéknál a termékvonal összefésülésében sosem volt logika.

 4      

Pihe

No, megvan a designváltás oka (nem hivatalosan): a K-30 kiemelkedő prizmaháza sok objektívnél zavarta a használatot, a vaskosabb obikat nem lehetett csatlakoztatni.