MENNI VAGY MEGHALNI

Milyen jó, örültem neki, hogy a felújítás alatt is lehet majd biciklivel közlekedni a Margit hídon, így az otthonom és a munkahelyem közötti távot továbbra is környezetszennyezés nélkül a jól bevált útvonalon tehetem meg. Bevallom, hogy a munkálatok elkezdése előtt is a járdán tekertem végig a hídon - mentségemre legyen szólva, hogy tettem ezt a déli járdán, amin tizedannyi gyalogos van csak, mint a szigeti bejáró miatt frekventáltabb északin.

Az otthonom és a munkahelyem között az alábbi Google Earth mérés alapján (katt nagyobb képért) 4,2 km van, amit normál tempóban letekerve, az összes KRESZ szabályt betartva nagyjából 13 perc alatt tettem meg, a hidat leszámítva végig bicikliúton. (Ugyanez BKV-val egy átszállással, várakozási idő nélkül 20 perc.) Aztán amikor a motorosok is a járdán kezdtek szlalomozni, érthető módon bedurrant az emberek agya és - ismét teljesen érthető módon - leparancsolták az összes keréken guruló alkalmatosságot a gyalogosok közül (ám hogy erre miért kell három rendőr, nem tudom). Az út 13 percről 31 percre növekedett, hiszen a járdán csak a járművet tolva lehet közlekedni, a Margit híd pedig nem egy rövid átjárási pont.

Múlt hétvégén Julcsival kitekertünk a Hajógyári szigetre, így sikerült lemérnem, hogy nagyjából 20 perc kiesést okozna, ha az Árpád híd felé kerülnék, így amellett, hogy iszonyat fáradtsággal jár a kerülő, nem is nyernék semmit. Aztán kiváncsian fordultam dél felé, ugyanis a Lánchíd egy rövidebb híd, de az út kis részen van csak bicikliút, konkrétan 80%-át a forgalomban kell megtenni, ami azért kevésbé kecsegtetett szép reményekkel, és persze ott az alagút is, amit csak maszkban lehet végigtekerni. Mind az alagútban, mind a hídon szabálytalanul lehet csak közlekedni biciklivel, mivel mindkét helyről ki vannak tiltva a bringások (gondolom az egy sáv / előzni tilos kombó miatt), így megintcsak maradt a járda és a gyalogosok iszonyat óvatos kerülgetése, hatalmas köszönömökkel és tenkjúkkal - ezúttal az északi járdán, mivel itt ez a kevésbé túrista-orientált átkelő. A táv így 4,2 km-ről 5 km-re gyarapodott (a képen látható útvonal a KRESZ szabályai szerinti fordulókat mutatja, persze nem ez a legrövidebb út), ám a 31 perces menetidő csupán 18 percre csappant.

Elvileg a biciklis is csak az úttesten kerekezhet, ha nincs kijelölt bicikliút - mondja meg nekem valaki, hogy ha a Margitkán csak 10 km / órás sebességgel lehet áthaladni, akkor a villamos és a taxi közé miért nem fér még be pár biciklis és motoros és miért kényszerítik az amúgy környezetkímélő közlekedési formákat olyan útszakaszra, ami híresen szmogos (alagút), veszélyes (Attila út) és szabálytalan (Lánchíd és alagút)?





(Lesz még fotóblog ebben a témában. Mert fotónak sem rossz téma.)

 PIHE, magánügy témakörben

MegosztásOldal teteje

« pentax k-7 tapasztalatok
eladó: pentax k10d váz »

bkv     budapest     harcosok klubja     két kerék     magyarország    

 

HOZZÁSZÓLÁSOK



 1      

Julcsa

Drágám, nézd a jó oldalát. Ahogy tolod át a Margiton a bringát, legalább van időd megállni, és lefotózni a Parlamentet. :-)
Na, de nem szeretném elbagatellizálni a kérdést; szerintem Bp egyszerűen még nem jutott el odáig, hogy rájöjjön, hogyan lehetne végre normális infrastruktúrát kialakítani. De ez ügyben talán a legilletékesebb a sok okostojás odafent a bürokrácia magaslataiban.

 2      

Gabesz

Ez több mint érdekes....lehet a bicaj keltette hatalmas rezgés veszélyezteti a hidat...:D:D
Félre a tréfával...ez kérem magyarország!!
Ami kerek,viszik...ami szögletes, azt gurítják!
:-S

 3      

Feldin

Én már tekertem egy jó pár hónapot Pesten. Sulibamenet végig a hűvösvölgyi fasor, majd át valamelyik hídon, és be a baross utcához.
Mindezt forgalomban. Bringautat is csak elvétve használok. Botrányos a minőségük és ésszerűtlen, veszélyes a kialakításuk. (kerékár sáv az ami használható... egyszer csak rájönnek...)
A járda a gyalogosoké. Plusz lassabb is.
Javaslom próbáld az úton megtenni az utat. Az első pár nap halálfélelem, de 1-2 hét után belejössz, és probléma nélkül lehet menni. Mindenkinek jobb. Gyorsabb. Ráadásul az autósok is egyre jobbak. Amikor eljöttem júniusban, már egész figyeltek a bringásokra.

(és akkor csendben megjegyezném hogy a Lánchídon is szívbaj nélkül szoktam áthajtani... annyira nem siet senki hogy letoljon... meg elférnek ha elakarnak. Plusz általában áll az egész híd és én előzöm őket...)

 4      

GBI

Hát sajnos Magarország még agyban nagyon nem nőtt föl sema robogósokhoz, sem a kerékpároskhoz.
A kerékpárutak is csak a választásoknál jönnek elő és utána gyorsan elfelejtődnek.
A Motorosok és bicikkliek pedig tényleg mehetnének a taxik és a buszok után a hid közepén.
Uff. :)

 5      

tmt

Úgy látom, igen közel lakunk hozzátok mostantól pár hónapon keresztül :)

Bringás ügyben meg - anno voltam amatőr országúti versenyző, sokezer kilométert letekertem vidéken meg hegyen-völgyön... Budapesten nem nagyon akaródzik kimenni az utcára bringával, mert f*sok. Igen, nagyon sok tapasztalattal a hátam mögött f*sok az autós moráltól. Néha még gyalogosként is, és ez nagyon nem jó.

 6      

Pihe

Ha még lesz jó idő mostanában, szervezhetnénk egy fotós biciklizést, örömmel látom, hogy milyen sokan tekertek. (Erről már volt tavasszal szó, de valahogy elúszott a téma.)

Köszönöm Mindenkinek a véleményeket! Nagyjából én is érzem, hogy nem jó a járdán tekerni, de ahogy tmt is bevallotta, pelenkás kategória a forgalomban vezetni és nem attól félek, hogy én bénázok - 11 éve van jogsim, bejártam autóval Európát - hanem azért, hogy valaki siet, figyelmetlen, elbambul vagy egyszerűen csak bunkó és ebből nekem lesz bajom. Igaz, ilyen alapon maradjak otthon. :o)

 7      

Mercutio_

1 éve nem ültem bringán, így tartok tőle, hogy a "hatótávolságom" erősen lecsökkent:(
Lehetne bringa nélkül valami sörözés?:)

 8      

Pihe

Mercutio, ezt az alternatívát éppen javasolni szerettem volna. :o))

 9      

Mercutio_

Pihe: Gyorsan letettünk a bringás fotózásról:)) Bár hét közben nekem kivitelezhetetlen, a hétvégéim pedig foglaltak.

Feldin: Nem figyeltél! Le van zárva a híd, így nincs rajta dugó. Viszont aki ráhajthat az - a balesetekből ítélve - nem tartja be a sebességkorlátozást.
"Okos" illetékesek ezt nem úgy oldják meg, hogy keményen büntetik őket, inkább, hogy ne legyen több baleset kitiltják a bringásokat. Logika....:(

 10      

Feldin

Bocsánat, Június óta nem voltam otthon.
Előtte levő időkben működött a dolog :)
Otthon sosem volt logika bringás kérdésekben. Nem lepődök meg.