MADE IN CHINA, EU

Érzékelhetően fogy az idő Karácsonyig, a legkülönfélébb termékek gyártói hihetetlen fantáziával erősítettek rá marketing téren az eladásokra - nem csak az ajándék, hanem a mindennapi kategóriában is. Azt hittem, hogy a lipoizés mosóport nehéz lesz túlszárnyalni, de alig pár hét alatt ezt több cég is megkísérelte: ezekből szemezgetnék.
Egy este sem múlhat el anélkül, hogy a kémia tanszék demonstrátori posztjáért ne indulnánk hadba, mi, pár millió tévénéző, aki már jól tudja, hogy egyetlen bőrfiatalító krém sem lehet teljes a peptid-a-négyzeten-aktív-céikszpé-formula nélkül. Ez, úgy sejtem, Számotokra is evidens volt. Volt egy szabad percem, utánaolvastam. A peptid-a-négyzeten nem is peptid-a-négyzeten, csak így a bús magyarkáknak egyszerűbb felfogni, a formula eredeti neve ugyanis peptide2. Mindig csapnivaló voltam kémiából (és emígyen majdnem többször csaptak is), úgyhogy nem is mertem tovább olvasni a hatóanyagról (magyarul egyetlen tudományos oldalt sem dobott ki a kereső (a Nők Lapját nem tartom tudományos oldalnak, bár most valószínűleg több hölgy is felháborodott - elnézést érte)... ebből következtessen Mindenki arra, amire csak akar).

Jön a Karácsony, a gyerekeket is kábítani kell valamivel. Valószínűleg a Barbie-éra hagyománya, de lehet, hogy csak az emo trend befecskendezése már poronty korban az, hogy minden állat (lábak számától függetlenül) rózsaszín. Egyszerűen nem értem.

Már utaltam a mosóporok hihetetlen fejlődésére. Mint abszolút végfelhasználó, aláírom, tényleg nagyon fontos az, hogy a mosópor fejlődjön és eltávolítson minden foltot, amit mi, férfiak, sörözés, chipszezés, autószerelés vagy bármilyen más tevékenység (gombamakró készítése esőben) végzése esetén hajlamosak vagyunk termelni, és amit mondjuk tíz éve csak az ecetes olló tudott orvosolni. De az milyen már, hogy a mosópor azonosítja a foltokat!? :o)) El sem tudom képzelni, hogyan működhet, ahogy jön a mosópor (persze addigra a granulátum oldott állapotban kering a dobban), észreveszi a ruhát és felkiált, "aha! meggylevet ittál, kispajtás!" Vagy esetleg "hmm, ebbe a zöldborsó-főzelékbe egy csipet só még elfért volna".

És eljutottunk a best of kategóriához. Női drogériáról van szó, nevezetesen a hajfestékről tíz karátos gyémántfénnyel. Ettől a reklámtól konkrétan minden este sokkot kapok, de annyira brutális maga a tény, hogy egy hajfesték fényének mértékegysége karátban mérhető, hogy egyszerűen nem hiszem el, hogy csupán ékszer-becsüsi előéletem miatt bántja a szemem... Azon csodálkozom, hogy a kreatív szakemberek nem találtak még ki melléktermékeket eddig, például az asszony fejére húzható lámpabúrát, amivel szórt fényt lehetne varázsolni a tízkarátos ragyogásból, amelyet éjszakai üzemmódban az egyszerű hálósapka követne. Ezt meglovagolva jöhetne az EU-szabvány "energiatakarékos tízkarátos gyémántfény" is, mint upgrade verzió.

Mindezek alapján nem értem, hogy a marketingesek butaságától nekünk, júzereknek miért kell tovább butulnunk? Azt érik el, hogy 1. nem tudják hová fokozni egyes termékek jelzőit; 2. a fogyasztók annyira érzéketlenek lesznek a reklámokra, hogy egyszerűen fel sem fogják a tízkarátos gyémántfény, az intelligens mosópor, a rózsaszín ló vagy a nyelvtörőnek is beillő, megkérdőjelezhető eredetű és létezésű formulák zsolozsmázásában rejlő abszurditást. Szeretnék egyszer egy olyan reklámot, amiben mellébeszélés nélkül kimondják, hogy ez egy jó termék és vannak okai, amiért érdemes megvenni. Nyilván a hajfesték ragyogását is meg lehet fogalmazni elegánsan úgy, hogy még csábítóbb legyen a Hölgyek számára. Elnézést, ez egy kicsit másfajta blogpost lett... néha kell ilyen felháborodós is. :o)

Levezetésképpen álljon itt az idei Karácsony első felfedezése, ami bizonyára piedesztálra emeli földrajzi megingathatóságunkat. Pajtások, Kína az EU-ban van.

 PIHE, minden más témakörben

MegosztásOldal teteje

« pentax: új termék bejelentése
eladó három Pentax objektív »

harcosok klubja     hülye azért nem vagyok     magyarország     média    

 

HOZZÁSZÓLÁSOK



 1      

aGinger

Háhá! A kép ütős, de épp ma voltam ebben a boltban, és nagyon durva (jó értelemben) játékokat láttam, az aprócska ördöglakatoktól az akadémiai bonyolultságú társasjátékokig...persze ragaszthatnák jobban is a cetliket, hogy takarja a Made in... feliratot :)
Más: nálam a 3D-s, fogfehérítős, hatásra-férfiak-beköltöztetők fogkrém veri ki a biztosítékot...meg a bárgyú mosoly a csaj arcán...kellene már egy kis reklám-kultúra a médiába (vagy legalább cenzúra). A másik a mosogatószer-reklám az Á*-családnál (aki még nem látta, annak nagyon jó.) - hogy gyújtották volna fel a marketingest az irodájában, aki ezt kigondolta, azzal együtt, aki rábólintott, hogy 'igen, ez jó lesz, mert olyan életszerű'...hörghhh. (Bocs a monológért, de ez az a téma, amin mindig tudok hőbörögni...:))

 2      

Pihe

Örömmel látom, hogy ez a téma nem csak az én arcomra csal könnyeket. :o)))

 3      

Takoca

"....kreatív szakemberek nem találtak még ki...."

erről rögtön ez a könyv jutott az eszembe:
http://www.antikvarium.hu/ant/book.php?func=gyorscim&tipus=tema&kezdet=1&darab=50&talalat=66&rendezes=Cim_AZ&temakorID=0&sszam=7&ID=31115

Nagy kedvencem, zseniális! :)

"marketingesek butaságától nekünk, júzereknek miért kell tovább butulnunk?" nem nekünk szólnak ezek a reklámok... kicsit olyan ez mint ahogy egy ker.rádiós zenei szerkesztő ismerősöm mondta, amikor rákérdeztem, hogy mi ez a sok sz@r ami szól: "Mi is utáljuk, de erre van igyén!"

 4      

Ákos

Az EU-s üt. :)

A cimkékről jut eszembe: egyik nyáron sikerült olyan őszibarack ízű üdítőitalt vennem, aminek az összetevőlistáján nem szerepelt sem őszi sem egyéb barack. Volt viszont alma, sárgarépa és aroma benne.

 5      

Julcsa

No, akkor én is hozzászólok, mint marketinges. :o)

A reklámnak nem az a célja, hogy tárgyilagosan ecsetelje a reklámozott termék/szolgáltatás/miegymás előnyeit, hanem, hogy kiragadja a célközönséget a szürke mindennapokból; egyfajta idealizált világot mutasson, amiben elfér egymás mellett a gyémántfény és a csokifiú is, akiért döglenek a csajok (azért érdemes lenne megnézni, hogy vajon hány férfiember vett a reklám hatására úgy egy raklap csokifiú-készítő-készítményt) ;o)

Pusza

Ui: amúgy ezek a reklámok csak azokra hatnak, akikre tervezték őket.

 6      

Pihe

Julcsa: tyű! :o) Én értem, amit mondtok, hogy minden reklámnak megvan a maga célközönsége, de aki ezen a körön kívül esik, az csak bosszankodik a sok butaságon, ami a dobozból árad. A csokifiús A*e reklámnak én vagyok a célközönsége, és nyilván más beállítottságú emberek másképp reagálnak rá. Bevallom, szőke pasi vagyok és csak azért nem vettem egy raklapnyit, mert félek, hogy a négyes-hatos vilin belém harapnak. :o))

(Pusza!)

 7      

Pihe

Ákos :D :D :D Ez olyan, mint a mogyorós csoki, aminek a címkéjére az volt írva, hogy "nyomokban mogyorót tartalmazhat." :D

 8      

Norci

Apropó reklámok: a férjem kíváncsi volt a Megasztár-ra, illetve csak a versenyzőkre, de nem volt kedve három órát a tévé előtt ülni. Felvette dévédére az eseményt, majd kivágta belőle az összes reklámot és a zsűri szövegét, összesen 20 perces lényeg lett a végeredményt. (És ha még u.annyi időt fordított a vágásra, akkor is nyert több, mitn két órát). Szóval ennyit arról, hogy kinek szólnak a reklámok. Ha a kereskedelmi tévén meg akar az ember nézni valamit, telibe kapja, még akkor is, ha nem célközönség.
Engem a gyereket, illetve a szülőt a gyereken kersztül bepalizó reklámok bőszítenek a legjobban fel.
ha egy-egy ilyen reklám elé keveredik valamelyik csemetém győzzem elmagyarázni, hogy adott termék miért szemét

 9      

Pihe

Ez elég elképesztő eredmény lett (két órás műsorból húsz percnyi "hasznos" tartalom), de végülis sejthető, hogy az énekesek a saját produkcióikkal messze nem profitálnak annyit, mint amit a tévécsatorna a reklámokból és a szavazatokból. Valamit valamiért, mondhatnánk, ha éppen ez nem a mi zsebünkből lenne finanszírozva. Köszönöm a látogatást és a véleményt Norci!

 10      

Takoca

egyébként köszi a burkolt Gém Klub tippet :) baromi jó dolgokat vettünk ott!