SZAKADÉK, RÁD ÉS RÁM

Ha vasárnap, akkor túra. Ez már kezd olyan heti rutinná válni, mint a lemerült akksi feltöltése, hogy a következő hétre bírja a motor szuflával. Így az éjszaka közepén, fájós tagokkal csücsülve a monitor előtt, úgy érzem, hogy pöttyet belecsaptunk a lecsóba ezzel a mai (tegnapi) kirándulással, mert ezt szárazabb időben illett volna végigpörgetni -- ellenben nem egy hardcore természetbarát esett ugyanebbe a hibába a Rám szakadéknál. Dömös felől közelítettük meg az "ojjektumot", ami az elején még könnyed kis tócsakerülgetés volt, aztán sikerült olyan nehézségi fokozatot elérnie, hogy már jó ötletnek tartottam a fotós menetfelszerelés otthon való könnyítését - de még így is három-négy kilóval a nyakamban indultunk neki a vízesésekkel tarkított, nem kevés egyensúlyérzéket követelő terepnek. Ha túljutunk a kezdeti izomgörcsökön, akkor megállhatunk szusszanni egyet és gyönyörködni a természetben is, hiszen a hely meseszép. Azért illik vigyázni, mert bár többb helyen direkt figyelmeztetnek arra, hogy Dobogókő felől érkezni nem ildomos, néhány vicceskedvű emberféle még ezt is hajlamos bevállalni, és nem kevés a meglepődés, amikor egy fémlétrán felfelé mászva hirtelen látod, hogy fent már elkezdtek lefelé csúszni. Tíz éven aluli gyerkőccel semmiképpen sem ajánlott a túra, és sajna a négylábúakat is otthon kell hagyni a fémlétrák és vízesésen felfelé való közlekedés miatt. Pár fotót csináltam csak, egyrészt azért, mert rengetegen voltak és folyamatosan tempózni kellett előre, másrészt azért, mert a még dús lombok alatt olyan félhomály volt, hogy ISO 200 érzékenység mellett is csak 1/15-ös záridőt tudtam használni F3,5-ös rekesszel, ezek a paraméterek pedig állvány hiányában nem túlságosan tájképbarát beállítások. Visszafelé már egyszerűen technikáztuk a témát, a szakadék mellett egy teljesen egyszerű traktornyom szántotta kis ösvényen ereszkedtünk vissza Dömösbe, ami szintén egy csodás kis község, egészen a Duna mellett, így akinek nem akaródzik Budapesttől 50 kilométert vezetnie, az akár fel is hajózhat. Még egy-két ilyen séta, és a Pilist teljesen kivégeztük. Vagy a Pilis végez ki minket. :o)